Atlantis Games en Q&A ontwikkelen game tegen winkeldiefstal

9 februari – Nederlandse retailers zagen in 2013 maar liefst 1,23 procent van de jaaromzet door diefstal en fraude in rook op gaan. Dit vertaalt zich naar 213 euro per Nederlands huishouden. Dit is voor het consortium van game development studio Atlantis Games B.V. en retailadviesorganisatie Q&A Research & Consultancyaanleiding om te starten met de ontwikkeling van een effectieve oplossing voor dit probleem door middel van een game.

Met het project “Virtual Theft Prevention for Retail” wordt beoogd dat het consortium een gedragsverandering bij personeelsleden kan realiseren om winkeldiefstal van zowel personeelsleden als ook door klanten te reduceren.

Hiervoor ontwikkelt het consortium een innovatieve, competitieve en educational game waarmee virtuele werelden worden ingezet die als middel dienen om een gedragsverandering te realiseren onder personeel richting collega’s als ook richting  klanten van retail organisaties.

Deze game wordt gespeeld op een webbased platform, waarbij een virtual realilty bril wordt ingezet om de werkelijke wereld op een realistische wijze te visualiseren.

De projectkosten voor deze ontwikkeling worden gedeeltelijk gedekt door de toekenning van een MIT subsidie binnen de sector Creatieve Industrie.

Q&A Research & Consultancy, Frank Quix, Managing Director

Atlantis Games BV, Frank Zijlmans, Managing Director