Art en Oculus Rift

 

IMG_3663Atlantis Games houdt zich voor een groot deel bezig met het bouwen van virtuele werelden. Hierbij wordt vaak de ‘Oculus Rift’ gebruikt om de beleving te optimaliseren. De simulaties dienen voor onderzoek, een beleving of het inspireren van een potentiele omgeving. Deze projecten starten we met een analyse van wat we moeten gaan bouwen. We kijken naar bouw tekeningen en maken veel foto’s van de locatie die als referentie dienen bij de opbouw.
Waarom nabouwen, zou het niet makkelijker zijn om gewoon de bouwtekening (bv een Autocad tekening) te importeren? In de praktijk gaat dit helaas niet zo makkelijk.
Een virtuele omgeving waar je 360 graden rond kan kijken en/of lopen vraagt heel veel van de computer. Het is noodzakelijk om de hele omgeving zo geoptimaliseerd mogelijk te maken.

 

 

Unity 2015-04-14 08-48-38-86Het is daarnaast van belang dat we de juiste balans bewaken tussen technische mogelijkheden en zo realistisch mogelijk beeld.
We zorgen ervoor dat de virtuele omgeving het juiste gevoel oproept bij de speler. Hierbij focussen we erg op het complete plaatje. Belangrijke details worden in de omgeving verwerkt zodat voor de speler dit duidelijke herkenningspunten zijn met de echte wereld. Een werknemer liep laatst door ‘zijn’ virtuele magazijn die we gebouwd hadden. Hij herkende meteen waar hij zich bevond. Dit is wat wij doen, realistische omgevingen in een virtuele omgeving nabouwen.

 

Visual Artist: Rob Hintum